ПРАТ «СУПУТНИК»

Код за ЄДРПОУ: 14312944
Телефон: (061) 216-02-57
Юридична адреса: 69076 Запоріжжя, вул. Новобудов, 9
 
Дата розміщення: 26.04.2017

Річний звіт за 2016 рік

XI. Опис бізнесу

Важливі події розвитку (у тому числі злиття, поділ, приєднання, перетворення, виділ); Запорізький завод "Супутник" створено в 1980 році. До того часу підприємство існувало як філія Запорізького заводу "Радіоприлад". Відкрите акціонерне товариство "Супутник" створено в 1997 році на базі заводу "Супутник" шляхом корпоратизації та приватизації. Рішенням загальних зборів акціонерів 09.09.2013 р. назву Відкрите акціонерне товариство "Супутник" змінено на Публічне акціонерне товариство "Супутник". Основна діяльність - випуск продукцiї вiйськового призначення. Основні види продукції, що випускалися: радiостанцiї носильнi, які возять на транспортнiй базi, для рiчкового та морського флотiв. З метою забезпечення пiдприємств Хортицького промвузла теплоенергiєю в складi заводу "Супутник" iснувала котельна. Пiдприємством вироблялися товари народного споживання: столи, витяжнi пристрої. У зв'язку з конверсiєю, складними економiчними та полiтичними умовами обсяги випуску продукцiї рiзко скоротилися. Пiдприємство не знайшло коштiв для змiни напрямку дiяльностi. В 1997 роцi завод "Супутник" перетворено на ВАТ "Супутник", структура якого в загальному планi вiдповiдала структурi типового ВАТ. На пiдприємствi iснували вiддiли: матерiально-технiчного постачання, збуту, конструкторсько-технiчний, виробничий, бухгалтерського облiку та фiнансiв, планово-економiчний, метрологiї та технiчного контролю якостi, адмiнiстративно-господарський, кадрiв, охорони, режиму. Цехи: пластмас, заготівельний, складальний. Однак, у 2002 році за рiшенням загальних зборiв акцiонерiв призупинено виробничу дiяльнiсть. Проведено повне скорочення виробничого персоналу. У 2016 роцi виробничу дiяльнiсть не вiдновлено. У звітному періоді фiнансування господарської дiяльностi Товариства проводилось за рахунок власних коштiв вiд здачi майна в оренду.
організаційна структура емітента, дочірні підприємства, філії, представництва та інші відокремлені структурні підрозділи із зазначенням найменування та місцезнаходження, ролі та перспектив розвитку, зміни в організаційній структурі відповідно до попередніх звітних періодів; Структура Товариства в загальному планi вiдповiдає структурi типового ПАТ. На пiдприємствi iснували вiддiли: матерiально-технiчного постачання, збуту, конструкторсько-технiчний, виробничий, бухгалтерського облiку та фiнансiв, планово-економiчний, метрології та технiчного контролю якостi, адмiнiстративно-господарський, кадрiв, охорони, режиму. Цехи: пластмас, заготiвельний, складальний. Однак, у 2002 роцi за рiшенням загальних зборiв акцiонерiв призупинено виробничу дiяльнiсть. Проведено повне скорочення виробничого персоналу. В 2013 році дiяльнiсть Товариства приведена до вимог чинного законодавства України: назва відкрите акціонерне товариство замінено на публічне акціонерне товариство, обрано органи управління, затверджено статут та Положення в новій редакції. У 2016 роцi змінено тип акціонерного товариства з публічного на приватне. Проводилась незначна реалiзацiя основних засобів, що знаходились в оренді та на консервації. У звітному періоді фiнансування господарської дiяльностi Товариства проводилось за рахунок власних коштiв вiд здачi майна в оренду та продажу основних засобів.
середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу (осіб), середня чисельність позаштатних працівників та осіб, які працюють за сумісництвом (осіб), чисельність працівників, які працюють на умовах неповного робочого часу (дня, тижня) (осіб), фонду оплати праці. Крім того, зазначаються факти зміни розміру фонду оплати праці, його збільшення або зменшення відносно попереднього року. Зазначається кадрова програма емітента, спрямована на забезпечення рівня кваліфікації її працівників операційним потребам емітента; За звiтний перiод середньооблiкова штатна чисельнiсть складає 1 працiвник, позаштатнi вiдсутнi,за сумiсництвом 1, за неповним робочим днем - 1. Фонд оплати працi складає 36,2 тис. грн., що на 78,9 тис. грн. меньше за ФОП попереднього року. Пiдприємство дотримується норм законодавства про мiнiмальну зарплату та Положень щодо оплати працi за Генеральною та Галузевою угодами. Кадрова програма по пiдвищенню квалiфiкацiї не проводилась в зв'язку з вiдсутнiстю виробничої дiяльностi.
належність емітента до будь-яких об'єднань підприємств, найменування та місцезнаходження об'єднання, зазначаються опис діяльності об'єднання, функції та термін участі емітента у відповідному об'єднанні, позиції емітента в структурі об'єднання; Емітент не належить до будь-яких об'єднань підприємств.
спільна діяльність, яку емітент проводить з іншими організаціями, підприємствами, установами, при цьому вказуються сума вкладів, мета вкладів (отримання прибутку, інші цілі) та отриманий фінансовий результат за звітний рік по кожному виду спільної діяльності; Емітент не проводить спільну діяльність з іншими організаціями підприємствами, установами.
будь-які пропозиції щодо реорганізації з боку третіх осіб, що мали місце протягом звітного періоду, умови та результати цих пропозицій; Нiяких пропозицiй з боку третiх осiб не було.
опис обраної облікової політики (метод нарахування амортизації, метод оцінки вартості запасів, метод обліку та оцінки вартості фінансових інвестицій тощо); Облікова політика затверджена керівником 12.09.2016р. Наказ №1. До 2016 р. підприємство складало фінансову звітність за Міжнародними стандартами фінансової звітності. В 2016 р. підприємство змінило тип акціонерного товариства на "Приватне акціонерне товариство" і тому ця фінансова звітність складена у відповідності до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" та положень(стандартів)бухгалтерського обліку України. З 01.01.2016 р на підприємстві встановлена облікова політика щодо застосування єдиних принципів, методів і процедур бухгалтерського обліку господарських операцій та складання фінансової звітності. Об'єкт основних засобів (ОЗ) і нематеріальних активів (НМА) визнається активом на підставі окремого наказу директора, яким також встановлюється строк корисного використання об'єкта і дата введення в експлуатацію. Згідно Наказу: Для цих цілей створюється постійно діюча комісія, склад якої затверджується окремим наказом директора. При відсутності спеціальних вказівок комісії в акті про введення в експлуатацію об'єкта використання в господарській діяльності підприємства. Висновок об'єктів ОЗ і НМА шляхом консервації та ліквідації виробляється на підставі окремого наказу директора. Визнавати основними засобами матеріальні активи, очікуваний строк корисного використання яких більше 1 року і вартість яких перевищує 6 000 грн. Основні засоби класифікувати згідно з планом рахунків. Прийняти ліквідаційну вартість ОЗ з метою амортизації рівною нулю. Використовувати при нарахуванні амортизації ОЗ прямолінійний метод нарахування амортизації. При створенні кваліфікаційного активу здійснювати капіталізацію фінансових витрат, понесених у зв'язку з цією операцією Кваліфікаційними визнавати активи, для створення яких потрібно не менше шести місяців. Об'єкт нерухомості, понад 50% загальної площі якого передано в операційну оренду, визначати як інвестиційну нерухомість. У разі продажу основних засобів, припиняти нарахування амортизації з наступного місяця. Матеріальні необоротні активи вартістю не більше 6000,00 грн і з очікуваним терміном корисного використання (експлуатації) більше одного року (або операційного циклу) визнавати в складі малоцінних необоротних матеріальних активів (МНМА). Одиницею обліку вважати окремий об'єкт. Амортизацію малоцінних необоротних матеріальних активів нараховувати в першому місяці їх використання в розмірі 100% вартості цих активів. Амортизацію нематеріальних активів нараховувати прямолінійним методом, ліквідаційну вартість об'єктів визнати рівною нулю. Здійснюється облік довгострокових та поточних фінансових інвестицій за справедливою вартістю, яку прийняли на рівні собівартості. Одиницею запасів для бухгалтерського обліку вважати окреме найменування виду запасів. Суми транспортно-заготівельних витрат включати до вартості запасів, для придбання яких вони понесені. Якщо ці витрати неможливо персоніфікувати, то їх облік вести на однойменному субрахунку 209 з подальшим розподілом між запасами. При відпуску запасів і товарів у виробництво і реалізацію застосовувати метод середньозваженої собівартості. Запаси з терміном використання менше одного року, які супроводжують виробничий процес протягом звітного періоду, відображати на рахунку 22. При передачі їх в експлуатацію списувати з балансу з одночасною організацією оперативного кількісного обліку таких предметів за місцем їх експлуатації матеріально відповідальними особами протягом строку їх фактичного використання. Готову продукцію і незавершене виробництво оцінювати за кожним видом продукції і враховувати за фактичною виробничою собівартістю. Вести аналітичний облік товарно-матеріальних цінностей по підрозділах: в бухгалтерії - в кількісно-сумарному вимірі, в цехах і на складах - у кількісному вимірі. Облік спецодягу, виданого під звіт працівникам, виробляти на лицьових картках протягом всього терміну її використання. Списання до закінчення встановлених строків використання здійснювати на підставі актів про непридатність спецодягу. Запаси, які за результатами інвентаризації визначено як не мають економічних вигод в майбутньому, вважати неліквідними і списувати або продавати за ціною можливої реалізації. Визначати величину резерву сумнівних боргів по дебіторській заборгованості за реалізовану продукцію, товари, роботи і послуги на основі класифікації дебіторської заборгованості за останні 6 місяців. Величину сумнівних боргів на дату балансу, визначену на основі класифікації такої заборгованості, визнати залишком резерву сумнівних боргів на ту ж дату. Такий залишок не може перевищувати суму дебіторської заборгованості на ту саму дату. За дебіторської заборгованості, не пов'язаної з реалізацією продукції і товарів, резерв сумнівних боргів не створювати. Визнати поточну дебіторську заборгованість безнадійною тільки в разі повної впевненості в її неповернення боржником або по закінченню терміну позовної давності. Оцінку активів в операціях пов'язаних сторін здійснювати за методом балансової вартості. Створювати забезпечення на виплату відпусток працівників з урахуванням сум обов'язкових відрахувань (внесків) на соціальні заходи. Забезпечення на відшкодування інших майбутніх платежів не створювати. Зобов'язання відображати тільки тоді, коли актив отриманий або коли підприємство укладає безвідмовну угоду придбати актив. Нараховувати заробітну плату виходячи з умов колективного договору. Оцінку зобов'язань в операціях пов'язаних сторін здійснювати за методом балансової вартості. Визнання та відображення в обліку доходів і витрат здійснювати на підставі принципу нарахування та відповідності. Дохід, пов'язаний з наданням послуг, відображати виходячи зі ступеня завершеності за даними актів виконаних робіт. Визначати фінансові результати звітного періоду за всіма видами діяльності підприємства. У собівартість реалізованих товарів (робіт, послуг) включити: прямі матеріальні витрати; прямі витрати на оплату праці; інші прямі витрати; змінні загальновиробничі (накладні) витрати; постійні загальновиробничі (накладні) витрати. Витрати операційної діяльності групувати із застосуванням рахунків класу 9. Постійні і змінні загальновиробничі (накладні) витрати розподіляти на кожну одиницю продукції пропорційно зарплаті на основі нормальної виробничої потужності виробничого устаткування Нормальною потужністю вважати кількість виробленої продукції за звітний період. Витрати, не пов'язані з операційною діяльністю, які не включаються до собівартості реалізованої продукції, є витратами звітного періоду. Нерозподілені загальновиробничі (накладні) витрати включати в собівартість реалізованої продукції в періоді їх здійснення. Встановити розмір добових витрат на відрядження в окремому наказі. Витрати на відрядження, визнані підприємством до відшкодування, відносити на той же вид витрат, куди відносяться інші витрати на утримання підрозділу, в якому обліковується працівник, з урахуванням мети відрядження. Поточний податок на прибуток в проміжній звітності визначати в сумі податку на прибуток, розрахованого в звітному періоді відповідно до податкового законодавства. На дату річного звіту в бухгалтерському обліку та фінансовій звітності здійснюється відповідне коригування (збільшення, зменшення) суми витрат з податку на прибуток з урахуванням змін відстрочених податкових активів і відстрочених податкових зобов'язань за звітний рік. Відстрочені податкові активи і відстрочені податкові зобов'язання визначати за станом на 31 грудня звітного року, у проміжній фінансовій звітності - в сумі, визначеній на 31 грудня попереднього року. Директору підприємства забезпечити ведення бухгалтерського обліку. Директору: дотримуватися застосування на підприємстві встановлених єдиних методологічних принципів бухгалтерського обліку при складанні та подачі у визначені законодавством терміни фінансової і податкової звітності; контролювати відображення на рахунках бухгалтерського обліку всіх господарських операцій; брати участь в оформленні матеріалів, пов'язаних з нестачею та відшкодуванням втрат від нестачі, крадіжки, псування і т.д .; оформляти господарські операції із застосуванням типових форм первинної документації. При цьому первинні документи, створені підприємством, повинні містити обов'язкові реквізити, передбачені ст 9 ч. 2 Закону N9 996-Х1V від 16.07.1999г. (Зі змінами та доповненнями) систематизувати інформацію, що міститься в первинних документах, на рахунках бухгалтерського обліку в регістрах синтетичного та аналітичного обліку методом подвійного запису. Для скорочення термінів створення первинних документів і знаходження їх в підрозділах підприємства, а також для поліпшення облікової роботи і своєчасного відображення господарських операцій розробити і затвердити графік документообігу. Працівникам всіх служб (цехів, складів, відділу постачання, відділу збуту і т.п.), що оформлюють первинні документи, виконувати вимоги і дотримуватися термінів, передбачених графіком документообігу. Розпорядження директора щодо ведення бухгалтерського обліку вважати обов'язковими для виконання всіма працівниками підприємства. Для забезпечення достовірності даних про наявність матеріальних цінностей проводити річну інвентаризацію на підприємстві відповідно до Інструкції по інвентаризації основних засобів, нематеріальних активів, товаро-матеріальних цінностей, грошових коштів, документів і розрахунків, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 02.09.14 р № 879. Для проведення інвентаризації видавати окремий наказ про порядок і строки її проведення та склад інвентаризаційної комісії. Інвентаризацію проводити щорічно, не раніше 1 жовтня. Інвентаризацію ТМЦ проводити кожен раз:- при зміні матеріально-відповідальних осіб; при виявленні недостач ТМЦ, пов'язаних з їх розкраданням або псуванням. Інвентаризацію каси проводити не рідше одного разу на рік. Директору забезпечити ведення податкового обліку відповідно до вимог податкового законодавства України. Відповідальність за організацію бухгалтерського обліку покладається на директора.
основні види продукції або послуг, що їх виробляє чи надає емітент, за рахунок продажу яких емітент отримав 10 або більше відсотків доходу за звітний рік, у тому числі обсяги виробництва (у натуральному та грошовому виразі), середньореалізаційні ціни, суму виручки, окремо надається інформація про загальну суму експорту, а також частку експорту в загальному обсязі продажів, перспективність виробництва окремих товарів, виконання робіт та надання послуг; залежність від сезонних змін; про основні ринки збуту та основних клієнтів; основні ризики в діяльності емітента, заходи емітента щодо зменшення ризиків, захисту своєї діяльності та розширення виробництва та ринків збуту; про канали збуту й методи продажу, які використовує емітент; про джерела сировини, їх доступність та динаміку цін; інформацію про особливості стану розвитку галузі виробництва, в якій здійснює діяльність емітент, рівень впровадження нових технологій, нових товарів, його становище на ринку; інформацію про конкуренцію в галузі, про особливості продукції (послуг) емітента; перспективні плани розвитку емітента; кількість постачальників за основними видами сировини та матеріалів, що займають більше 10 відсотків в загальному об'ємі постачання, у разі якщо емітент здійснює свою діяльність у декількох країнах, необхідно зазначити ті країни, у яких емітентом отримано 10 або більше відсотків від загальної суми доходів за звітний рік; Виробничу дiяльнiсть не поновлено, підприємство існує за рахунок надання в оренду основних засобів. Відсутні: основні ринки збуту та клiєнти; залежність від сезонних змін; ризики в діяльності емітента незначні (тому відсутні заходи щодо зменшення ризиків). Інформація щодо захисту діяльності, розширення виробництва та ринків збуту, про канали збуту й методи продажу, про джерела сировини, їх доступність та динаміку цін не надається в зв'язку з тим, що не здійснюється виробнича діяльність. Також в зв'язку з вiдсутнiстю виробничої дiяльностi протягом останнiх 5 рокiв аналiз розвитку галузi не здiйснювався, не впроваджувалися нові технології, нові товари, не вивчалася діяльність конкурентів. У Товариства немає основних ринків збуту та клієнтів. У зв'язку із вiдсутнiстю виробничої дiяльностi протягом останнiх 5 рокiв аналiз розвитку галузi не здiйснювався, не впроваджувалися новi технологiї, новi товари, не вивчалася дiяльнiсть конкурентiв. Перспективнi плани розвитку Товариства наступні: пошук потенцiйних постачальників, в тому числi таких, що займатимуть бiльше 10 вiдсоткiв у загальному обсязi постачання. Заходи щодо розширення та удосконалення основних засобів, методи фiнансування, видатки, зростання виробничих потужностей будуть здiйснені у разi вiдновлення виробничої дiяльностi емiтента.
основні придбання або відчуження активів за останні п'ять років. Якщо підприємство планує будь-які значні інвестиції або придбання, пов'язані з його господарською діяльністю, їх необхідно описати, включаючи суттєві умови придбання або інвестиції, її вартість і спосіб фінансування; В 2016 році продано основних засобів Товариства (договір № 529 від 05.07.2016р.) на загальну суму 3 447 230,40 грн. (три мільйони чотириста сорок сім тисяч двісті тридцять гривень 40 копійок) з урахуванням ПДВ; (договір № 529 від 01.09.2016р.) на загальну суму 83 385,60 грн. (вісімдесят три тисячі триста вісімдесят п'ять гривень 60 копійок) з урахуванням ПДВ; (договір № 530 від 05.07.2016р.) на загальну суму 58 748,40 грн. (п'ятдесят вісім тисяч сімсот сорок вісім гривень 40 копійок) з урахуванням ПДВ. В 2015 році продано основних засобів (нежитлові приміщення), що знаходилися в оренді та на консервації на суму 2038,4 тис.грн., у 2014 році здійснено продаж обладнання, що знаходилось в оренді та на консервації на суму 168,0 тис грн. Що стосується останніх 5 років, то в 2013 році виконано умови Ухвали Господарського суду Запорізької області від 02.03.2012р. по справі № 5/3/318 про банкрутство щодо передачі частини корпусу №10 інвестору. Сума правочину становить 1559 тис. грн. Інших відчужень або придбань не було.
правочини з власниками істотної участі, членами наглядової ради або членами виконавчого органу, афілійованими особами, зокрема всі правочини, укладені протягом звітного року між емітентом або його дочірніми/залежними підприємствами, відокремленими підрозділами, з одного боку, і власниками істотної участі, членами наглядової ради або членами виконавчого органу, з іншого боку. За цими правочинами зазначаються: дата, сторони правочину, його зміст, сума, підстава укладання та методика ціноутворення, застосована емітентом для визначення суми правочину та за необхідності інша інформація; Протягом звітного року відсутні правочини з власниками істотної участі, членами наглядової ради або членами виконавчого органу, афілійованими особами, зокрема, правочини, укладені між емітентом або його дочірніми/залежними підприємствами, відокремленими підрозділами, з одного боку, і власниками істотної участі, членами наглядової ради або членами виконавчого органу, з іншого боку.
основні засоби емітента, включаючи об'єкти оренди та будь-які значні правочини емітента щодо них; виробничі потужності та ступінь використання обладнання; спосіб утримання активів, місцезнаходження основних засобів. Крім того, необхідно описати екологічні питання, що можуть позначитися на використанні активів підприємства плани капітального будівництва, розширення або удосконалення основних засобів, характер та причини таких планів, суми видатків, у тому числі вже зроблених, опис методу фінансування, прогнозні дати початку та закінчення діяльності та очікуване зростання виробничих потужностей після її завершення; До складу основних засобів емітента входять: будівлі, споруди, передавальні пристрої; машини та обладнання; транспортні засоби; інструменти, прилади, інвентар; інші. Обладнання, що користується попитом та частина нерухомості, було передано в оренду. Інше обладнання законсервовано. Обладнання, що знаходилося в оренді протягом 2014-2016 року, викуплено орендарями. Всі основні засоби знаходяться за місцезнаходженням емітента: м. Запоріжжя, вул. Новобудов, 9. Підприємство не орендує основні засоби. Екологічних питань, які можуть позначитися на використанні активів емітента, немає. Плани капітального будівництва, розширення або удосконалення основних засобів відсутні. Заходи щодо розширення та удосконалення ОЗ, методи фінансування, видатки, зростання виробничих потужностей буде здійснено у разі відновлення виробничої діяльності емітента.
проблеми, які впливають на діяльність емітента; ступінь залежності від законодавчих або економічних обмежень; Основнi проблеми, що не дозволяють відновити виробничу діяльність - наявнiсть значної кредиторської заборгованостi за товари, роботи та послуги, що є економічними обмеженнями. Законодавчих обмежень не існує.
факти виплати штрафних санкцій (штраф, пеня, неустойка) і компенсацій за порушення законодавства; У звітному році сплачено: 1.Штраф у розмір 340 грн. згідно постанови НКЦПФР №599-СХ-1-Е від 17.11.2016р., 2. Штраф у розмір 85 грн. згідно постанови НКЦПФР №91-СХ-3-Е від 17.03.2016р., 3. Штраф у розмір 85 грн. згідно постанови НКЦПФР №92-СХ-3-Е від 17.03.2016р., 4. Штраф у розмір 85 грн. згідно постанови НКЦПФР №93-СХ-3-Е від 17.03.2016р., 5. Штраф у розмір 85 грн. згідно постанови НКЦПФР №94-СХ-3-Е від 17.03.2016р.,
опис обраної політики щодо фінансування діяльності емітента, достатність робочого капіталу для поточних потреб, можливі шляхи покращення ліквідності за оцінками фахівців емітента; Виробнича дiяльнiсть зупинена в 2002 році. У звітному періоді фiнансування господарської дiяльностi Товариства проводилось за рахунок власних коштiв вiд здачi майна в оренду та продажу основних засобів. Робочого капіталу недостатньо для повного погашення кредиторської заборгованості. Для покращення ліквідності підприємства необхідно залучити значні фінансові інвестиції для відновлення виробництва продукції, яка буде користуватися попитом у споживача.
вартість укладених, але ще не виконаних договорів (контрактів) на кінець звітного періоду (загальний підсумок) та очікувані прибутки від виконання цих договорів; На кiнець звiтного перiоду пiдприємство не має укладених, але ще не виконаних договорiв.
стратегія подальшої діяльності емітента щонайменше на рік (щодо розширення виробництва, реконструкції, поліпшення фінансового стану, опис істотних факторів, які можуть вплинути на діяльність емітента в майбутньому); Для подальшої діяльності емітента необхідно залучити значні фінансові інвестиції для відновлення виробничої діяльності підприємства.
опис політики емітента щодо досліджень та розробок, вказати суму витрат на дослідження та розробку за звітний рік; Витрати на дослiдження та розробку в звітному році не здійснювалися в зв'язку з відсутністю виробничої діяльності та значною кредиторською заборгованістю.
судові справи, за якими розглядаються позовні вимоги у розмірі на суму 10 або більше відсотків активів емітента або дочірнього підприємства станом на початок року, стороною в яких виступає емітент, його дочірні підприємства, або судові справи, стороною в яких виступають посадові особи емітента (дата відкриття провадження у справі, сторони, зміст та розмір позовних вимог, найменування суду, в якому розглядається справа, поточний стан розгляду). У разі відсутності судових справ про це зазначається; В звітному році судові справи відсутні.
інша інформація, яка може бути істотною для оцінки інвестором фінансового стану та результатів діяльності емітента, у тому числі за наявності інформацію про результати та аналіз господарювання емітента за останні три роки у формі аналітичної довідки в довільній формі. Iнша iнформацiя, яка може бути iстотною для оцiнки iнвестором фiнансового стану та результатiв дiяльностi вiдсутня. Аналітична інформація про результати господарювання емітента за останні три роки не складалася.